Kaip maitinatės?
-
- pradedantis
- Posts: 128
- Joined: 2009-09-17 12:18
Kiek aš žinau, indai arba vegetarai, arba ne. Tie, kur nevegetarai, dažnai nevalgo jautienos (nes karvės šventos), kiaulienos (nes musulmonai), bet kerta cielą keptą ėriuką ir vištas visokias. O tie kur vegetarai, dar kartais nevalgo ir ropių, svogūnų, česnakų (nes galvos formos daržoves draudžiama valgyti) ir panašiai. Vegetarų ten statistiškai gerokai daugiau, bet yra ir nevegetarų. Ypatingais atvejais vegetarams galima mėsos (gydytojui liepus), bet tik labai ypatingais.
Yra racijos jų nenore valgyti mėsą, turint omeny jų klimatą ir sanitarines sąlygas.
O grįžtant į temą - teko žiūrėti fantastišką TED kalbą apie ilgiausiai sveikus gyvenančius žmones. Ten jie rado regionus, kur žmonės statistiškai linkę sulaukti labai garbaus amžiaus ir likti pajėgūs ir šviesaus proto, ir tyrė, kas galėjo tai lemti. Visuose regionuose dieta buvo panaši - augaliniu pagrindu, mažas kiekis mėsos, Japonijoj - daug jūros gėrybių, sezoninis, vietinis maistas, kuklus, bet reguliarus kiekis alkoholio - pusčerkis sakės po pietų, ar taurė vyno sekmadienį, daug judėjimo nepersitempiant, ir geri santykiai bendruomenėje. Taigis, ne vegetarai, nors mėsos ir linkę valgyt mažiau nei likusi populiacija.
Sorry, tikrai neberasiu tos kalbos, labai seniai tas buvo
Yra racijos jų nenore valgyti mėsą, turint omeny jų klimatą ir sanitarines sąlygas.
O grįžtant į temą - teko žiūrėti fantastišką TED kalbą apie ilgiausiai sveikus gyvenančius žmones. Ten jie rado regionus, kur žmonės statistiškai linkę sulaukti labai garbaus amžiaus ir likti pajėgūs ir šviesaus proto, ir tyrė, kas galėjo tai lemti. Visuose regionuose dieta buvo panaši - augaliniu pagrindu, mažas kiekis mėsos, Japonijoj - daug jūros gėrybių, sezoninis, vietinis maistas, kuklus, bet reguliarus kiekis alkoholio - pusčerkis sakės po pietų, ar taurė vyno sekmadienį, daug judėjimo nepersitempiant, ir geri santykiai bendruomenėje. Taigis, ne vegetarai, nors mėsos ir linkę valgyt mažiau nei likusi populiacija.
Sorry, tikrai neberasiu tos kalbos, labai seniai tas buvo
Aiškinu ant pirštų. Gi diskutuojama buvo daug maž apie tai, kiek kiauliukui skauda prieš tampant kotletu. O tu sakai, kad indai valgo kažkokią "baltą" mėsą. Tai aš ir paklausiau, ar tam baltos mėsos savininkui mažiau skauda, nes jo mėsa balta?D.E.K. wrote:Kažkaip ne į temą...
http://en.wikipedia.org/wiki/White_meatVilius wrote:O tu sakai, kad indai valgo kažkokią "baltą" mėsą.
Nėra blogai būti kitokiu, netgi nėra blogai (gal tik kiek įkyru) apie tai visiems garsiai skelbti, kiekvienai prograi pasitaikius ar nepasitaikius. Net kai vegetarai mano, kad yra "geresni" ar labiau moralūs, man nėra problema - tegul jie mano apie save ką tik nori. Problema, bent jau mano požiūriu, prasideda tada, kai jie sako kad aš esu "blogas", ar mažiau moralus, ir turėčiau atsisakyti valgyti mėsą.ccc wrote:O kodėl blokai norėti būti ekscentrišku, ypatingu? Visi mes vienaip ir kitaip to siekiame.
Ir?VYTS wrote:http://en.wikipedia.org/wiki/White_meat
Na, lygtai nesupratai apie ką eina kalba (taip pasirodė). Tai ir tiek.Vilius wrote:Ir?VYTS wrote:http://en.wikipedia.org/wiki/White_meat
Žinoma, ne. Pagal šiuo metu nusistovėjusias moralės normas, mėsos valgymas nėra nei amoralus, nei apskritai smerktinas. Jei kažkas turi savo atskiras moralės normas - tai yra jų asmeninis reikalas, o aš tuo tarpu nesutinku būti matuojamas pagal jas. Žinoma, nusistovėjusios moralės normos yra kintamas dalykas, gali būti, kad vieną gražią dieną mėsos valgymas bus laikomas smerktinu dalyku, bet... Tada ir pakalbėsimVYTS wrote:Nesu vegetaras, bet ar tai nėra faktas?
Na, matai - visuomenei daug kas gali būti priimtina - pvz mušti gėjus per eitynes, ar deginti raganas (kadaise gi buvo). Va pvz fabrikinės mėsos gamybos pasekmių pvz:Vilius wrote:Žinoma, ne. Pagal šiuo metu nusistovėjusias moralės normas, mėsos valgymas nėra nei amoralus, nei apskritai smerktinas. Jei kažkas turi savo atskiras moralės normas - tai yra jų asmeninis reikalas, o aš tuo tarpu nesutinku būti matuojamas pagal jas. Žinoma, nusistovėjusios moralės normos yra kintamas dalykas, gali būti, kad vieną gražią dieną mėsos valgymas bus laikomas smerktinu dalyku, bet... Tada ir pakalbėsimVYTS wrote:Nesu vegetaras, bet ar tai nėra faktas?
http://www.youtube.com/watch?v=vGC9XtnHSU0
Ar moralu prie to prisidėti?
Last edited by VYTS on 2011-04-30 16:51, edited 2 times in total.
Na ir kas? Evoliuciškai naudinga tik tai kas padeda tavo genams plisti. Ar taip ir reikia elgtis?D3monas wrote:Moralė, jei remsimės Kohlberg'u ir evoliucija, iš esmės yra praktiškai tik apie tarpasmeninius santykius bei vienų ar kitų veiksmų įtaką žmonėms. Gailestis gyvūnams yra šalutinis to produktas, kaip drugio potraukis skristi į lemputę.
Ar galiu apsukti klausimą atvirkščiai ir paklausti tavęs štai ko:VYTS wrote:Na ir kas? Evoliuciškai naudinga tik tai kas padeda tavo genams plisti. Ar taip ir reikia elgtis?
Na ir kas? Ką tu susigalvojai yra moralu tik tau asmeniškai, nes tavo iš šiknos traukti moralės principai tik tau ir suprantami, jie galbūt ir nepadeda plisti tavo genams, bet tu tikrai gali jaustis kaip teisuolis. Ar taip ir reikia elgtis?
Aha, tu nori, kad moraliais dalykais būtų laikomi tie dalykai, kurie būtų naudingiausi didesniam skaičiui žmonių, tačiau tu tuo pačiu sakiniu atmeti daugumos žmonių nuomonę? Paaiškink plačiau.VYTS wrote:Siūlau nustatyti kas moralu remiantis utilitarizmu, o ne liaudies nuomone.
Na, čia nelabai pataikei. Remiusi utilitarizmu , kurį sugalvojau ne pats. Man regis "the moral worth of an action is determined solely by its usefulness in maximizing utility as summed among all sentient beings" absoliučiai makes sense, apeliavimas į liaudies nuomonę - ne.D3monas wrote:Ar galiu apsukti klausimą atvirkščiai ir paklausti tavęs štai ko:VYTS wrote:Na ir kas? Evoliuciškai naudinga tik tai kas padeda tavo genams plisti. Ar taip ir reikia elgtis?
Na ir kas? Ką tu susigalvojai yra moralu tik tau asmeniškai, nes tavo iš šiknos traukti moralės principai tik tau ir suprantami, jie galbūt ir nepadeda plisti tavo genams, bet tu tikrai gali jaustis kaip teisuolis. Ar taip ir reikia elgtis?
Atmetu daugumos žmonių nuomonę daugeliu klausimų, o ką? Ir nemanau, kad svarbūs tik žmonės, o visi kiti jaučiantys gyvūnai nors yra mūsų giminaičiai neturi jokios svarbos.D3monas wrote:Aha, tu nori, kad moraliais dalykais būtų laikomi tie dalykai, kurie būtų naudingiausi didesniam skaičiui žmonių, tačiau tu tuo pačiu sakiniu atmeti daugumos žmonių nuomonę?VYTS wrote:Siūlau nustatyti kas moralu remiantis utilitarizmu, o ne liaudies nuomone.