Keistesni klausimai

Lengvi randominiai paplepėjimai apie gyvenimą
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 5022
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2024-05-03 20:12

Lionginas wrote:
2024-05-03 20:00
[...]žmogus yra nestabilus minkštakūnis, kuris, norėdamas išlikti vertikalus, turi nuolat mikrobalansuoti, kas reikalauja nuolatinių pastangų, todėl vargina. Tuo tarpu ėjimas yra iš esmės griuvimas, kurio metu dalis raumenų tam tikru momentu gali visiškai atsipalaiduoti.
Nesu tikras, ar vėl juokauji ar ne, bet... Pvz., aš neretai kulnuose tam tikrą nepatogumą pradedu jausti, kas su mikrobalansavimu greičiausiai mažai susiję. Aišku, galima stovint nukreipti masės dalį į pėdų priekinę dalį, bet tai ilgesniam laikui jau irgi į šiokį tokį diskomfortą (didesnį nei paprastas ėjimas ar net koks trypčiojimas vietoj) ima panašėti.
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5756
Joined: 2011-10-03 09:35

2024-05-03 20:17

Svetimas wrote:
2024-05-03 20:12
Lionginas wrote:
2024-05-03 20:00
[...]žmogus yra nestabilus minkštakūnis, kuris, norėdamas išlikti vertikalus, turi nuolat mikrobalansuoti, kas reikalauja nuolatinių pastangų, todėl vargina. Tuo tarpu ėjimas yra iš esmės griuvimas, kurio metu dalis raumenų tam tikru momentu gali visiškai atsipalaiduoti.
Pvz., aš neretai kulnuose tam tikrą nepatogumą pradedu jausti, kas su mikrobalansavimu greičiausiai mažai susiję. Aišku, galima stovint nukreipti masės dalį į pėdų priekinę dalį, bet tai ilgesniam laikui jau irgi į šiokį tokį diskomfortą (didesnį nei paprastas ėjimas ar net koks trypčiojimas vietoj) ima panašėti.
Nemanau, kad tą mikrobalansavimą tu kaip nors jauti. Bet balansuoti tenka nuolat, vien kvėpavimas keičia svorio centrą, raumenims tenka šiek tiek kompensuoti. Ir tai tenka daryti nenutrūkstamai, kas ir nuvargina.

Be to, kaip minėjau, iš evoliucinės pusės stovėjimas naudos neduoda, todėl jis tiesiog nėra toks natūraliai efektyvus, kaip ėjimas.

Dėl kulno skausmo, tai gali būti ir kokia liga.
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 5022
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2024-05-03 20:30

Lionginas wrote:
2024-05-03 20:17
Dėl kulno skausmo, tai gali būti ir kokia liga.
Arba netipinė pėdų forma.
majolis
skeptikas
Posts: 646
Joined: 2016-03-20 20:24

2024-05-26 13:25

Lionginas wrote:
2024-05-03 20:00
O taip pat ir iš evoliucinės perspektyvos, ilgas stovėjimas vietoje jokių pranašumų nesuteikia, todėl nieko keisto, kad žmogus nėra apdovanotas efektyvumu tokioje veikloje. Eiti tuo tarpu yra naudinga, galima rasti ką nors valgyti ir panašiai, todėl natūralu, kad šitokioje veikloje žmogus yra efektyvesnis ir ji jam reikalauja mažiau pastangų. Tiesiog organizmas yra prisitaikęs nuolat kontroliuojamai griūti į priekį, bet nelabai prisitaikęs stovėti vertikaliai.
Atsirado 2 rankos, tokstai pranašumas.
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 5022
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2024-06-24 15:17

Kodėl liepos mėnuo pagal mūsų kalendorių yra vėliau nei kad pas mus dabar šiuo metu žydi liepos?
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 5022
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2024-06-27 07:01

Ar turėtų prasmę juokelių (bairių) klasifikavimas į "serotonininius" ir "dopamininius"?
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 5022
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2024-10-25 21:11

Kaip atrodo persidirbęs žmogus? Gal kas turi kokių įdomių hintų, info ar pan. šia tema?
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 5022
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2024-10-25 21:23

Ką reiškia gan dažnas žmonių pasakymas "domėtis politika"?
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 6789
Joined: 2004-04-19 12:28

2024-10-26 20:03

Svetimas wrote:
2024-06-24 15:17
Kodėl liepos mėnuo pagal mūsų kalendorių yra vėliau nei kad pas mus dabar šiuo metu žydi liepos?
  • Nes kalendorių sistemos istorijoje keitėsi, todėl ne pilnai sutampa su gamtos ciklais.
  • Nes kalendorius sudarinėja miestiečiai - iš kur jiems žinoti, kas ten kada žydi.
  • Nes nuo to laiko pasikeitė klimatas, ir liepos žydi skirtingu metu nei seniau.
  • Nes liepos mutavo ir/arba kryžminosi su invazinėmis liepomis iš tolesnių regionų.
  • Nes tradicinis mėnesio pavadinimas atkeliavo iš regionų, kur liepos žydi skirtingu metu.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 6789
Joined: 2004-04-19 12:28

2024-10-26 20:07

Svetimas wrote:
2024-06-27 07:01
Ar turėtų prasmę juokelių (bairių) klasifikavimas į "serotonininius" ir "dopamininius"?
Turėsi tiksliau apibrėžti "serotonininį" ir "dopamininį" juokelius, bei pateikti jų pavyzdžių.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 6789
Joined: 2004-04-19 12:28

2024-10-26 20:09

Svetimas wrote:
2024-10-25 21:11
Kaip atrodo persidirbęs žmogus?
Jei turi pažįstamų su mažais vaikais - tiesiog pažiūrėk jiems į akis. Ten rasi savo atsakymą.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 6789
Joined: 2004-04-19 12:28

2024-10-26 20:16

Svetimas wrote:
2024-10-25 21:23
Ką reiškia gan dažnas žmonių pasakymas "domėtis politika"?
Reiškia, kad taip apibūdintas žmogus seka dalykus ir įvykius susijusius su valdžia - ją sudarančias organizacijas, keitimosi ciklus, valdžios žmonių asmenybes, pareigas ir priimamus sprendimus.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 6789
Joined: 2004-04-19 12:28

2024-10-28 17:53

Ar žmonių plaukai yra padaryti iš to paties stuffo, kaip ir žuvų žvynai?
User avatar
Lionginas
senbuvis
Posts: 5756
Joined: 2011-10-03 09:35

2024-10-28 18:11

Vilius wrote:
2024-10-28 17:53
Ar žmonių plaukai yra padaryti iš to paties stuffo, kaip ir žuvų žvynai?
Yra teorija, kad žvynų, plaukų ir dantų kilmė ta pati.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 6789
Joined: 2004-04-19 12:28

2024-10-29 00:27

Lionginas wrote:
2024-10-28 18:11
Yra teorija, kad žvynų, plaukų ir dantų kilmė ta pati.
Disturbing..
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 5022
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2024-11-02 20:41

Vilius wrote:
2024-10-26 20:07
Svetimas wrote:
2024-06-27 07:01
Ar turėtų prasmę juokelių (bairių) klasifikavimas į "serotonininius" ir "dopamininius"?
Turėsi tiksliau apibrėžti "serotonininį" ir "dopamininį" juokelius, bei pateikti jų pavyzdžių.
Pažiūrinėjau iš smalsumo ir for fun keletą straipsnių apie juoką. Kai kur išskirti skirtingi juoko tipai: joy, tickling, taunting, schadenfreude.
Pvz.:
Differentiation of Emotions in Laughter at the Behavioral Level
[...]
In the present study, participants had to appraise 4 types of laughter sounds (joy, tickling, taunting, schadenfreude) either by classifying them according to the underlying emotion or by rating them according to different emotional dimensions.
"Dopamininiams" juokeliams bandyčiau labiau priskirti "taunting", "mocking" juoką.
"Serotoniniams" juokeliams - "joy" juoką.
Kokiai juokelių "kategorijai" priskirti "schadenfreude" juoką, kol kas dabar sunkiai įsivaizduoju.

Pateikinėti skirtingų juokelių pavyzdžius dabar pritingiu.
Tema man šiaip įdomi, tai welcome su savo idėjomis ar pan.
User avatar
Vilius
emeritas
Posts: 6789
Joined: 2004-04-19 12:28

2024-11-04 08:31

Svetimas wrote:
2024-11-02 20:41
Tema man šiaip įdomi, tai welcome su savo idėjomis ar pan.
Kažkada buvau labai neilgam susidomėjęs humoro teorija, net kažkokią knygelę apie tai perskaičiau. Bet dabar jau mažai ką teatsimenu.
User avatar
Svetimas
senbuvis
Posts: 5022
Joined: 2004-05-25 19:04
Location: Vilnius

2024-11-04 21:57

Vilius wrote:
2024-11-04 08:31
Kažkada buvau labai neilgam susidomėjęs humoro teorija, net kažkokią knygelę apie tai perskaičiau. Bet dabar jau mažai ką teatsimenu.
Skirtingai nei tu, giliau nepatyrinėjęs manau visumoj nepaleisiu lengvai temos apie humorą. Daug įvairių įdomių dalykų gali atrasti.

Tarkim vienas niuansas iš daugelio gan keistokai pasirodė (nors buvau anksčiau su tuo fragmentiškai kitur susidūręs). Kad filosofai labai ilgą laiką buvo dideli zanūdos humoro atžvilgiu.
Skaitinėjau vieną filosofinės pakraipos šaltinį. Tai pasirodo, anot jo, bent jau vakarų filosofijoje nuo antikos iki 20 amžiaus laikų buvo gan neigiamai ir iš aukšto žiūrima į humorą. Dėl ankstyvųjų kai kurių filosofų pirminių "įkaltų" idėjų ir fragmentiškų teorijų apie humorą ir vėliau iš dalies ir krikščionybės įtakos. Pvz.:
Although most people value humor, philosophers have said little about it, and what they have said is largely critical. Three traditional theories of laughter and humor are examined, along with the theory that humor evolved from mock-aggressive play in apes. Understanding humor as play helps counter the traditional objections to it and reveals some of its benefits, including those it shares with philosophy itself.
[+] show hidden text
[...]
The second surprising thing is how negative most philosophers have been in their assessments of humor. From ancient Greece until the 20th century, the vast majority of philosophical comments on laughter and humor focused on scornful or mocking laughter, or on laughter that overpowers people, rather than on wit, joking, or comedy. Plato, the most influential critic of laughter, treated laughter as an emotion that overrides rational self-control.
[...]
These objections to laughter and humor influenced early Christian thinkers, and through them later European culture. They were reinforced by negative representations of laughter and humor in the Bible, the vast majority of which are linked to hostility.
Tuo tarpu humoras evoliuciškai žmonėms suteikia daugiau įvairių savų privalumų. Apie ką anksčiau nemažai filosofų nematė reikalo, tingėjo ar pan. galvoti. Pvz.:
5. Humor as Play, Laughter as Play Signal

[...]
Part of rationality is thinking abstractly—in a way that is not tied to one’s immediate experience and individual perspective. If at a dinner party I spill a blob of ketchup on my shirt that looks like a bullet hole, I could be locked into a Here/Now/Me/Practical mode in which I think only about myself and my soiled shirt. Or I could think about embarrassing moments like this as experienced by millions of people over the centuries. More abstract still would be to think, as the Buddha did, about how human life is full of problems.

In the lower animals, mental processing is not abstract but tied to present experience, needs, and opportunities. It is about nearby predators, food, mates, etc. When something violates their expectations, especially something involving a potential or actual loss, their typical reaction is fear, anger, disgust, or sadness. These emotions evolved in mammals and were useful for millions of years because they motivate adaptive behavior such as fighting, fleeing, avoiding noxious substances, withdrawing from activity, and avoiding similar situations in the future.

Fear, anger, disgust, and sadness are still sometimes adaptive in humans: A snarling dog scares us, for example, and we move away quickly, avoiding a nasty bite. We scream and poke the eyes of a mugger, and he runs off. But if human mental development had not gone beyond such emotions, with their Here/Now/Me/Practical focus, we would not have become rational animals. What early humans needed was a way to react to the violation of their expectations that transcended their immediate experience and their individual perspective. Humorous amusement provided that. In the humorous frame of mind, we experience, think about, or even create something that violates our understanding of how things are supposed to be. But we suspend the personal, practical concerns that lead to negative emotions, and enjoy the oddness of what is occurring. If the incongruous situation is our own failure or mistake, we view it in the way we view the failures and mistakes of other people. This perspective is more abstract, objective, and rational than an emotional perspective.
Post Reply